Je bent niet alleen | The God Story

Van 14-30 maart 2024 werken we mee aan de campagne van The God Story “Je bent niet alleen”.

Vandaag leeft een generatie (jong en oud) in Leeuwarden die niet of nauwelijks het evangelie kent. Het goede nieuws van God is hen nog nooit (of niet goed) uitgelegd. Veel mensen hebben God niet afgewezen, maar zijn simpelweg niet bekend met wie Hij is. Daarom willen we de twee weken voor Pasen samen met het team van The God Story Leeuwarden bereiken met het evangelie, op een eigentijdse manier.

Team The God Story

Het team van The God Story helpt de kerken in Leeuwarden Jezus bekend te maken. Dit team is onderdeel van Jeugd met een Opdracht. Ze trainen christenen om het evangelie op een duidelijke manier uit te leggen en organiseren evenementen voor kinderen, studenten en volwassenen. Deze evenementen in ‘Passion-stijl’ brengen het evangelie van hoop dicht bij mensen van ‘nu’. Bekende zangers, kunst, stunts en storytelling, ondersteund door korte video’s, zullen bezoekers meenemen in een indrukwekkende belevenis.

Lotte: “Ik ben enorm geraakt door het evenement. Op de één of andere manier kon ik niet stoppen met huilen. Ik wil graag meer weten over deze God.”

Wat gaat er allemaal gebeuren?

Donderdag 14 maartStudenten Event (Leeuwarden) met Sterre, Pjotr en zandkunst
Zaterdag 16 maartEvangelisatie: We gaan met ervaren evangelisten de straat op om het evangelie te delen en mensen uit te nodigen voor de events. Ga je ook mee?
Zaterdag 16 maartOutreaches: o.a. Marwei, Weaze, St. Present, Athletes in Action (sporten met kids) in Bilgaard en Voedselbank
Zondag 17 maartKids Event met Elza Postma en de Zandtovenaar of Zandprinses
Zondag 17 maartEvent Stiens met Sterre, Syb van der Ploeg en zandkunst
Zaterdag 23 maartEvangelisatie: We gaan met ervaren evangelisten de straat op om het evangelie te delen en mensen uit te nodigen voor de events. Ga je ook mee?
Zondag 24 maartEvent ‘De Klinze’ in Oudkerk met Sterre, Syb van der Ploeg en zandkunst
Zondag 31 maartEvent Oldehoofsterkerkhof (Leeuwarden) met Sterre, Syb van der Ploeg, zandkunst

Het team van The God Story gaat ook met het verhaal van Pasen naar verschillende scholengemeenschappen in Leeuwarden. Het is bijzonder en we zijn heel dankbaar dat we de kans krijgen om de hoop van het evangelie te delen op middelbare scholen.

Specifieke informatie (tijden etc.) over events volgt nog. Zie ook:

Hoe kun je meedoen?

We kunnen dit niet zonder jullie! Je kunt helpen op de manier die bij jou past. Laten we samen Leeuwarden laten zien dat het verhaal van Pasen zeer actueel is en dat ze zullen weten en ervaren ‘Je bent niet alleen’.

TRAINING ALS VOORBEREIDING (VOOR IEDEREEN!)

Het overgrote deel van de christenen vindt het ingewikkeld en ongemakkelijk om over hun geloof te praten met hun niet-gelovige buurman, klasgenoot of familielid. Terwijl ze het echt wel belangrijk vinden dat deze mensen ook de hoop en liefde van God leren kennen…

Tijdens de training ‘Het evangelie in 4 woorden’ leer je om ontspannen – aan de hand van 4 woorden – Jezus voor te stellen aan mensen in jouw eigen netwerk, waarom Hij relevant is in een tijd als deze en hoe ze Hem kunnen gaan volgen. Praktisch en inspirerend.

Data: donderdagen 25 januari, 1 en 8 februari
Tijd: 19:45-22:00 uur
Locatie: Opstandingskerk, Achter de Hoven 272 Leeuwarden
Kosten: € 40,-. Studenten: € 30,-. Scholieren: € 15,-. Als kosten een probleem zijn, geef dit bij ons aan.

OUTREACH / EVANGELISATIE

De twee weken voor Pasen brengen we overal hoop. Je kunt meehelpen met een project op o.a. de Weaze, in de Marwei, met Athletes in Action, bij de Voedselbank en St. Present. Als deelnemer loop je dan mee met ervaren mensen.

DISCIPELMAKERS

Je kunt je opgeven als discipelmaker. Na ieder event staat er een groep discipelmakers klaar om met mensen na te praten over wat ze gezien en gehoord hebben. Dit doe je samen met ervaren mensen en je ontvangt hiervoor ook een praktische training.

PRAKTISCHE HULP

Ben jij meer iemand die graag de handen uit de mouwen steekt en praktisch helpt? Dan ben jij nodig bij het opbouwen en afbreken van tenten, als steward of ehbo’er, of als koker voor 4 personen. We hebben heel wat helpende handen nodig om dit project mogelijk te maken.

Vraag God hoe jij kan meehelpen om Leeuwarden te bereiken. God wil jou graag gebruiken met jouw talenten. Samen op de bres om Leeuwarden te laten weten: “Je bent niet alleen”!

SAMEN BIDDEN

Om ons voor te bereiden en vrucht te zien, bidden we 1 keer in de 2 weken samen. We verzamelen steeds om 10:30 in Pier Panderstraat 10, Leeuwarden. We beginnen met aanbidding, leggen uit wat we gaan doen en vervolgens blijft een deel achter in het pand en de loopt biddend door de stad op en naar verschillende locaties. Om 12:30 sluiten we samen af.

De resterende data waarop we samenkomen:

3 en 17 februari
2, 16 en 30 maart