onderwijs

Groeien in geloof, kennis en vaardigheden.

We rusten je graag toe met cursussen en materialen en iedereen is welkom

Goed onderwijs vinden wij erg belangrijk. Of je God nu goed of een beetje of helemaal niet kent, voor iedereen is er de mogelijkheid verder te groeien. Het is Gods verlangen dat we groeien in onze relatie met Hem en juist in het samen optrekken leren we God het beste kennen.

Onderwijs helpt je om Jezus te volgen in alle aspecten van je leven. Het geeft je de middelen die je nodig hebt bij elke stap op je reis. Het gaat er uiteindelijk om dat we onze (nieuwe) kennis en vaardigheden in praktijk brengen om zo God te verheerlijken.

onze cursussen en materialen

Alpha-cursus

Heb je vragen over het christelijke geloof en wil je hier op een ontspannen manier meer over weten? Doe dan mee met de Alpha cursus. Alpha is voor iedereen die opzoek is naar waar het in dit leven om draait.

Ontdek & Doe

Elke gelovige is een discipel van Jezus. Discipelschap is onlosmakelijk verbonden aan je geloof. Het kan niet zo zijn dat je wel gelooft, maar dat je niet door dat geloof veranderd wordt.


next

God heeft een geweldig doel voor jouw leven. En door Next willen wij jou helpen om een volgende stap te zetten in jouw reis met God om tot je bestemming te komen. In 2 cursusdelen willen we je helpen te ontdekken wie wij als gemeente zijn.

doop

De doop is een opdracht van Jezus. We vinden het belangrijk om mensen uit te leggen wat de doop betekent en ook iets te vertellen over het nieuwe leven dat daarna begint.

Time 2 marry

Trouwplannen of net in het huwelijksbootje gestapt? Met de Alpha Pre-Marriage Course willen wij jullie helpen om je voor te bereiden op en te bouwen aan een toegewijde, duurzame relatie.

time 4 two

Tips, tools en verdieping voor je relatie.
Met de Marriage Course van Alpha ontdek je hoe jouw relatie nog leuker en sterker kan worden. Het is tijd om tijd voor elkaar te maken!

openbaring

Als er één Bijbelboek is waarover verschillend wordt gedacht, dan is het Openbaring. Wij willen graag weten hoe het afloopt. Maar zo eenvoudig als de beelden waren die Jezus gebruikte in gelijkenissen, zo ingewikkeld zijn de beelden in dit laatste boek van de Bijbel.

rondreis door de bijbel

De cursus “Rondreis door de Bijbel” bestaat uit 2 delen (Oude Testament & Nieuwe Testament) en is bedoeld voor iedereen die graag meer achtergrond informatie wil over de Bijbel. De cursus is laagdrempelig en vraagt geen specifieke vooropleiding.

verantwoord bijbelgebruik

De doorvertaling van Gods Woord naar vandaag, moet recht doen aan wat de bijbelschrijvers voor ogen hadden toen zij voor hun tijd en cultuur schreven. Deze cursus wil je hierbij helpen door je vertrouwd te maken met lezen, uitleggen en toepassen.

Israël, begrijp jij het?

Op 14 mei 2023 was het 75 jaar geleden dat David Ben-Gurion de onafhankelijkheid van de staat Israël uitriep: een bijzonder jubileum en zichtbaar teken van Gods trouw aan zijn volk. Maar wat weet jij van dit volk?

Now: dans, aerobics & fitness

Welkom in the hangout van City Life Church voor danstrainingen, gecombineerd met aerobics en fitness oefeningen. Saamhorigheid staat centraal omdat we geloven dat God een God van relaties is!

Evangelie in 4 woorden

Veel christenen vinden het lastig om over hun geloof te praten, terwijl ze het echt wel belangrijk vinden dat deze mensen ook de hoop en liefde van God leren kennen… Herken je jezelf hierin? Dan is de training wat voor jou!

materiaal voor connectgroepen en stille tijd

We hebben studiemateriaal geschreven dat je kunt gebruiken voor je Connectgroep of je persoonlijke tijd met God.

JAKOBUS

Dynamisch geloof: geloof zonder daden is dood.

FILIPPENZEN

Overstijgende vreugde: laat de Heer uw vreugde blijven.

ZALIGSPREKINGEN

Gelukkig leven, hoezo? Gods felicitaties.

Neem contact met ons op als je meer wilt weten over onderwijs en toerusting

Contact Form Demo (#1)